4 Şubat 2008 Pazartesi

NASRETTİN HOCA hikayesi:parayı veren düdüğün çalar

Hoca,pazara gidiyormuş.Daha evden çıkar çıkmaz çocuklar etrafını çevirmişler:
-Hocam nereye,diye sormuşlar.
Hoca da:
-Pazara gidiyorum,diye yanıt vermiş.
Çocuklardan biri:
-Hocam bana pazardan düdük alıver,deyince diğerleride:
-Bana da...Bana da,diye bağrışmışlar.
Bu sırada küçük bir çocuk,nazik bir biçimde;
-Hocam bana da düdük alır mısınız? İşte parası,demiş.
Parayı uzatmış.
Nasrettin Hoca parayı almış.
Sonra da pazarın yolunu tutmuş.
Akşama doğru Hoca pazardan dönmüş.Çocuklar yine etrafını çevirmişler:
-Hani bizim düdükler?Hocam,bize düdük aldın mı,diye bağrışmaya başlamışlar.
Hoca gülmüş.Kuşağından güzel bir düdük çıkarmış.Parasını önceden veren çocuğa uzatmış:
-Al bakalım yavrucuğum,demiş.
Diğer çocuklar:
Hocam bizim düdükler nerede,diye sorunca Hoca gülmüş:
-İşte böyle çocuklar,parayı veren düdüğü çalar,demiş

0 yorum:

Sonraki Kayıt Önceki Kayıt Ana Sayfa

[Resim: hepsiiiiiiii3ro.gif]